Yard. Doç. Dr. Gülden YAZAN
Uzman Tarım Danışmanı

Sertifika No: 209-151

(0536) 218 87 03

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Kuruluş Faaliyetlerimiz

Tütün Üretici Birlikleri kuruluş faaliyetlerimiz Mart 2008 yılında başladı.

Tütün üretiminin yapıldığı ilçeler bazında Kaymakamları, Belediye Başkanları, Tarım İlçe Müdürlükleri, Tekel Müdürlükleri, Ziraat Odaları ve köy muhtarlarını ziyaret ettik. İlçelerin tütün üretiminin en fazla olduğu köylerini ve üretici sayıları ile üretim miktarlarını belirledik. Daha önceden kurulmuş olan tütün kooperatiflerini saptadık.

Bu çalışmalarımızdan sonra köyleri dolaşarak üreticilerimizi "Tütün Üretici Birlikleri" konusunda aydınlatma toplantıları yaptık. Üretici Birlikleri yönetmeliği ve tüzüğünün içeriğini, amacını, birliğin görevlerini, üye olma şartları ve üyelik aidatlarını, birliğin gelirlerini ve birlik kurma şartlarını anlattık.

Bu toplantılarımızın pek çoğu akşam saatlerinde ve kahvelerde yapıldı. Bazı toplantılarımız gece yarısından sonra da devam etti. Fazlasıyla ilgi gösteren üreticilerimizden gelen meraklı sorular ve verilen cevaplarla açıkhava kahve toplantıları hoş ve bilgilendirici sohbetlere dönüştü.

Tütün tarımının en fazla olduğu Denizli ilinin tütüncü ilçelerinde birlik kurma çalışmalarımıza öncelik verdik. Bu nedenle Tavas’ın Çalıköy, Sofular, Ebecik, Nikfer, Balkıca, Yorga, Çağırgan, Garip, Derinkuyu, Ovacık, Ulukent, Pınarlar, Kızılca, Medet köylerini ziyaret ederek birlik konusunda bilgilendirdik ve üye kaydettik.

Kale’nin Merkez, Karaköy, Kayabaşı, Ortatepe, Alanyurt, Özlüce, Kurbağlık, Gökçeören, Akçam, Uluçam, Adamharmanı, Narlı köylerinde toplantılar yaptık ve Üretici Birlikleri kurucu üyelerinin listesini oluşturduk.

Birlik kurma faaliyetlerimiz Tavas ve Kale ile sınırlı kalmadı. Acıpayam ilçesinin Kaymakamı, Tarım İlçe Müdürü ve Ziraat Odası başkanı ile birlikte çok olumlu bir görüşme yaptık.  Daha önceden kurulan kooperatif yönetiminin de birliğe katılma konusunda istekleri olduğunu belirledik.

Sarıgöl’de faal olmayan bir kooperatif var ve bu kooperatifin yöneticileri ile sıkı bir işbirliği içindeyiz.
Aynı zamanda Sarıgöl Tarım İlçe Müdürü destek vermektedir.

Aydın ve Muğla ilinin tütün tarımının yapıldığı ilçelerine ziyaretlerimizi Aydın Tekel Müdürünün desteği ve katkıları ile gerçekleştirdik. Karacasu ilçesinde birlik kurma faaliyetimiz Ziraat odasının katkıları ile Bozdoğan’da Ziraat odası başkanı ve yönetim kurulunun desteği ile haberleşmemiz devam etmektedir.

Yatağan’da Ziraat Odası Başkanı, Bozarmut belediye başkanı ve muhtarı ile yaptığımız çok olumlu görüşmelerin, birlik kurma çalışmalarımıza önemli katkıları olacağı inancını taşıyoruz.

Manisa Merkeze bağlı Osmancalı’da yaptığımız öngörüşmelerin bizi olumlu sonuca götüreceğini düşünüyoruz.

Kuruluş çalışmaları sırasında üreticilerimizi, birliğin amaçları ve faaliyetleri konusunda aydınlatmak için 15- 21 /Haziran/2008 tarihleri arasında Bitlis ilimizde bulunduk, merkeze bağlı belde ve köylerde toplantılar ve görüşmeler yaptık.

Bitlis Merkezde, Bölükyazı’da, Yolalan beldesinde, Arıdağ’da, Bayramalan’da, Kayabaşı’nda, İçgeçit’te, Ağaçköprü’de, tatlıkaynak’ta, Keklikdüzü’nde toplantılar, tarla sohbetleri, kahve ve cami muhabbetleri yaptık.

Bitlis’te bulunduğumuz sırada yaptığımız toplantılar ve gezilerden çeşitli fotoğraflar çektik. Özellikle tütün dikim zamanına rastlamamız nedeniyle öküzle toprak işleme ve karık açma, parmakla dikim, karıkları sulama gibi  her şeyin elle ve imece usulüyle yapıldığı ve henüz tarımsal teknolojinin uygulanmadığı çok ilginç görüntüler kaydettik.

Üretici birliklerinin sağlayacağı birçok faydası içinde en önemlisi pazarlama ve ürün tanıtımıdır. Bu konuda ciddi bir çabanın yanında doğru strateji ve planlama yapılması gerekir.

Yakında bütün bu bölgelerde de gezilerimiz ve bilgilendirme toplantılarımız olacaktır.

Zaman içinde konu başlığı tütün olan her konuda sizleri bilgilendirmek amacımız ve hedefimiz olacaktır.